sâmbătă, 21 noiembrie 2009

Oglinjoară oglinjoară...

Acu' câtva timp, Mirage s-a dus in vârful Bucegilor, adică pe Omu, ăla de care cărţile de geografie mint că are 2505 metri. N-are atâta, are 2507. Aşa scrie pe cabană. Mă rog, nu contează. Şi pe când Mirage savura o ciocolată caldă în uşa cabanei şi admira peisajul, două tanti în tenişi sclipicioşi se înfiinţează înaintea ei din aerul încărcat de ceaţă. Pe capete aveau căciuliţe cochete de oraş, iar în mâini nişte reviste de-alea cu farduri- parfumuri- săpunuri- mama mă-sii. Că doar e fată, e păcat să nu se pună în valoare. Degeaba se chinuia săraca Mirage să scape de ele, să le spună că nu s-a dus în vârful Bucegilor la agăţat, că nu obişnuieşte să se machieze când urcă pe munte etc. Ele o ţineau una şi bună. Până la urmă, Mirage a zis că zi ca ei şi fă ca tine, ca să poată să-şi bea şi ea în linişte nenorocita de ciocolată, care între timp s-a răcit. Nu a cumpărat nimic, doar le-a dat dreptate şi a promis solemn că data viitoare când se catzără pe coclauri o să se boiască din plin. (Nu, nu şi-a ţinut promisiunea).
Acu', după ce şi-a imaginat că le-a văzut pe toate, Mirage a dat peste alta şi mai şi. Să ne ţinem bine.
Într-o zi cu soare, Mirage s-a gândit să dea o raită pe la librărie, să mai toace banii, că avea prea mulţi sărăcuţa. Şi în timp ce răsfoia cu patos nişte volume voluminoase, apare din senin albastru o păpuşică blondă şi speriată, trasă la minijup, care se trânteşte pe fotoliul de lângă Mirage şi începe: "Sunt reprezentantă BEEP (a se completa cu o marcă de produse cosmetice) şi am venit la tine pentru că bla bla bla (o sumă de delicateţuri)". Ok, deocamdată nimic paranormal, aşa că Mirage a stat cuminte şi a ascultat reclama până la capăt, pregătind în căpşorul ei o replică politicoasă prin care să se descotorosească de respectiva blondutză şi să se întoarcă la ce citea (carte extrem de interesantă, pi onoarea me!! Nu serios, pe bune). Dar... tanti e insistentă. De la produse BEEP (a se completa cu o marcă de produse cosmetice), sare la "eu promovez emanciparea femeii, cred cu tărie în asta. Vreau să îmi fac o reţea de agenţi care să mă ajute să-mi îndeplinesc visul". Şi dă-i înainte cu emanciparea femeii. Cu cât sunt de neglijentele femeile României, care sunt frumuşele dar nu binevoiesc să se îngrijească. De ce nu vor femeile să facă un sacrificiu de două-trei milioane pe lună pentru înfrumuseţare? Ele nu ştiu că e important să fie frumoase?
Mirage ascultă cu gura căscată (să sperăm că nu i-au curs ceva bale în timp ce asculta) toată această sănătoasă pledoarie cu privire la emanciparea femeii, şi când în sfârşit a reuşit să bâzâie şi ea ceva, a zis ceva chestii cretine gen "Nu toată lumea îşi permite să dea atâţia bani lunar... salarii mici... criză... famelie mare, renumeraţie mică, după buget, etc..." Mă rog, de-ale ei. Un moment, tanti şi-a pierdut retorica, dar numai pentru un moment. S-a recules destul de repede şi a atacat pe alte fronturi. A întrebat-o scurt pe Mirage daca nu vrea să fie agent. Că nu trebuie să facă mare lucru. Trebuie numa să se înscrie. Şi să facă comenzi de cel puţin UN MILION ŞI TREI SUTE DE MII ÎN BANI VECHI. Că doar e vorba numai de UN MILION ŞI TREI SUTE DE MII. Că e aşa de important să fii frumoasă şi aranajată. Şi produsele de la BEEP (a se completa cu o marcă de produse cosmetice)sunt cele mai cele. Şi că primeşti şi bonusuri. Brăţărele, ineluşe, chestii de care nu găseşti prin alte părţi. (Mirage preferă să-şi cumpere singură bijuteriile, asta după ce le vede cu ochişorii ei şi pune mâinile pe ele. Şi ei îi plac bijuurile de la Indra). Mirage iarăşi a rămas cu gura căscată, sperând că nu îi curg balele. Şi i-a scăpat din nou o prostie: "Scuze, doamnă... eu prefer să dau aceşti bani pe cărţi" şi a inserat şi un rânjet tembel. La care doamna a zis, ferm, fără drept de apel: "Cu cărţile nu faci nimic. E mult mai important să fii frumoasă şi aranajtă decât să dai banii pe cărţi".
Ok.
Mirage a învăţat azi o lecţie memorabilă. Deci da, o femeie emancipată e una care se boieşte. Nu una inteligentă, care ştie să ţină o conversaţie, care are aşa un băgăjel de cultură. Nu, fetelor, luaţi-vă chestii de la BEEP (a se completa cu o marcă de produse cosmetice), lăsaţi dracului cărţile. Aaa, dacă totuşi vreţi să citiţi câte ceva, puteţi să împrumutaţi. Şi datoriile le plătiţi tot din împrumuturi. (sfaturile doamnei). Banii să-i daţi pe farduri/parfumuri/dracu să le pieptene. Şi când veţi fi măritate, şi o să vă vină bărbatul de la muncă şi o să întrebe ce e de mâncare, voi să-i spuneţi "păăăi nu am gătit, mi-am făcut manichiura, m-am dus la cosmetică şi la coafor, că eu sunt femeie emancipată, ce pana mea!". Succesuri.

Mirage

6 comentarii:

  1. Pai, da, le turuie gura mai ceva ca niste motoare ambalate. Eu i-as fi raspuns blondutzei ca nu, merci, io tot cu cartile, ca sa nu ajung sa plictisesc lumea prin librarii. >:)

    RăspundețiȘtergere
  2. De obicei, atunci când mă abordează vreo reprezentantă indiferent de sex, îi expun teoriile mele anti-consumiste, cu un zâmbet maliţios de căpcăună în colţul stâng al gurii. În realitate, mi-i total indiferent pe ce alege o femeie să-şi cheltuie sfertul mai mult sau mai puţin academic de salariu. Poate să-şi cumpere o bibliotecă destinată expunerii cărţilor sau celor câţiva metri cubi de cosmetice, poate să se îngrijească sau poate să arate la 23 de ani ca la 28. Înţeleg asta. Ce nu reuşesc eu să înţeleg e modelul de "femeie emancipată" pe care-l promovezi.

    În altă ordine de idei...acum câteva ierni, în apropiere de Caraiman, viscolul a surprins un grup care se afla pe traseu, iar acele de gheaţă a oferit unora dintre turişti o şedinţă de dermabraziune gratis. În vara asta, soarele de pe Rodnei a produs arsuri de gradul doi (din alea amuzante, cu pustule) altor participanţi în zonele cu IQ mai ridicat (umeri, pomeţi, gambe). Totul deoarece posesorii acestor minţi înţelepte au considerat că mergând pe munte n-au nevoie "să se boiască", deci nu şi-au mai încărcat rucsacii şi memoria cu creme hidratante şi ecrane solare... În lumea personajelor menţionate, nici cremele antirid sau anticearcăn nu-şi găsesc rostul: în definitiv, nu e minunat un chip în care "experienţa" a săpat o poveste...de dragoste (de carte, evident)? Sau pleata de culoare ternă, mereu aceeaşi, prin care se iţesc fire argintii, demne argumente ale autorităţii?! Sau ce spui de o piele mirosind nu proaspăt/acidulat/floral, ci dimpotrivă, casnic-familial, a sărmăluţe-în-foi-de-viţă, că-s de sezon, sau a felurite alte bucate, din cele pe care le găteşte soţului "emancipata" la care faci referire în ultima ta frază... :D

    RăspundețiȘtergere
  3. zanarea, nu cred că ai înţeles ce am vrut să spun. NU am spus că femeia trebuie să stea la cratiţă (sunt şi eu femeie şi nu sunt de-acord cu mentalitatea asta), şi în nici un caz NU am spus că femeia nu trebuie să se îngrijească. Dimpotrivă, e dreptul unei femei să arate bine; şi eu îmi cumpăr diverse chestii, şi eu mă machiez, şi eu mă aranjez, şi eu mă îngrijesc, şi e cea mai cretină chestie să mergi pe munte fără o cremă de protecţie solară (mi s-a întâmplat în vară, când pur şi simplu am uitat să o pun în rucsac... m-am ars, la propriu).
    În prima parte a textului vorbeam de nişte tanti care au venit pe munte îmbrăcate ca de oraş şi cu catalogul de FARDURI după ele, şi mă întrebau de ce nu sunt machiată. (LOL). Mă machiez şi mă aranjez când ies în oraş, când merg la lucru, când merg în vizită undeva, NU mă machiez când urc pe munte.
    În a doua parte a textului e vorba despre o tanti care îmi făcea reclamă la farduri într-o LIBRĂRIE. Şi îmi spunea într-o LIBRĂRIE că e mai important să te boieşti decât să-ţi cumperi cărţi. Dacă discuţia avea loc într-un salon de cosmetică, era altă treabă.
    Femeie emancipată= femeie inteligentă, educată, independentă, care posedă cultură generală şi cu care poţi să porţi o discuţie inteligentă. Nu consider că femeie emancipată= una care îşi toacă tot salariul pe farduri. Punct. Dacă nici acum n-ai înţeles, scuze, nu pot să-ţi desenez.

    RăspundețiȘtergere
  4. Dacă în librărie tipesele s-ar rezuma doar la a citi cărţi şi nu la a flirta cu librarii, poate n-ar mai da "apă la moară" vulturoaicelor de la firmele de cosmetice. Dacă n-ai înţeles ironia din postul meu e grav. Iar dacă desenezi la fel cum scrii, mai bine lasă foaia albă. Mulţumesc!

    RăspundețiȘtergere
  5. Dacă cei care intră pe blogul acesta s-ar referi strict la subiect, ar fi foarte bine. Pe scurt, zanarea, aici acceptăm comentarii STRICT la ceea ce se scrie pe blog. Nimic în plus. Dacă nu înţelegi care e faza cu blogul ăsta, caută altul mai pe placul dumitale. Mulţumesc.

    RăspundețiȘtergere
  6. Zanarea, nu iti trece prin minte faptul ca duci o polemica putin cam dura pentru ceea ce este expus in postul de mai sus? Din cate vad eu, nu prea este cazul sa ne supra-emancipam.

    RăspundețiȘtergere